הבוקר (17.9) התקיים במשרדי Salesforce בתל אביב מיטאפ ראשוני ופורץ דרך במטרה לרתום את הידע, החדשנות וההשפעה של תעשיית ההייטק הישראלית לטובת תמיכה במשפחות המילואים המגויסות חודשים רבים ללחימה ב”חרבות ברזל”.
האירוע, שנערך בשיתוף פעולה בין Salesforce לבין “פורום נשות המילואימניקים” (ע”ר), משך אליו כ-100 בכירים מתעשיית ההייטק ומנהלי אחריות תאגידית מחברות מובילות. המפגש התמקד בצרכיהן של כ-100 אלף משפחות המילואים בישראל, המהוות אחוז אחד מהאוכלוסייה, אשר נושאות על כתפיהן את נטל השירות הממושך במלחמה, עם תקופות שירות העולות על 300 ימים.
במהלך המיטאפ הוצגו נתונים מדאיגים מסקרי הפורום, המצביעים על מצוקה כלכלית ונפשית משמעותית בקרב משפחות המילואים:
• 80% מבני ובנות הזוג מדווחים על תחושות ייאוש
• 30% חוו פגיעה תעסוקתית קשה (פיטורין, הוצאה לחל״ת, קיצוץ משרה…)
• ו-84% מהמשפחות דיווחו על שינויים במידת העצמאות של הילדים.
המשתתפים התחלקו לשולחנות היוועצות לדיון בפתרונות אפשריים בתחומי התעסוקה, הרגש והחינוך.
עדי לנגר-שבת, נשיאת “פורום נשות המילואימניקים” (ע״ר), סיכמה: “המפגש הדגים את הפוטנציאל העצום שבשיתוף פעולה בין תעשיית ההייטק לפורום. אנו מצפות ליוזמות חדשניות שיגבירו את החוסן במשפחות המילואים ובחברה הישראלית כולה.” אודליה רוזנפלד, מנהלת “פורום הנשים של Salesforce”, הוסיפה: “זהו צו 8 שלנו ושל כל הארגונים שמעסיקים את נשות משרתי המילואים ובני זוגן, ומניעים את הכלכלה והמשק הישראלי. עלינו ועל כל אחד במדינה לעמוד לצידן של נשות משרתי המילואים ולסייע ככל הניתן בימים מורכבים אלה.”
בעקבות האירוע, מספר חברות הייטק הביעו נכונות לאמץ יוזמות תמיכה חדשות, כולל תוכניות מנטורינג, הכשרות מקצועיות וימי כיף לילדי המילואימניקים.